Jongerenreizen Bisdom

MET JE GELOOF OP VAKANTIE

WJD is een evenement waar je je kunt verdiepen in het geloof en delen in verschillende culturen met je toekomstige internationale vrienden. Kortom, een evenement om nooit meer te vergeten! De volgende WJD is in augustus 2023 en zal in Lissabon plaatsvinden! Mis dit niet!

Lees hier meer over de Wereld Jongeren Dagen 2023

Misschien ben je zelf al jaren fan, of ben je als ouder de motor erachter. Of misschien heb je er nooit over nagedacht: op reis met geloofsgenoten om samen plezier en je geloof te beleven. Voor kinderen, tieners en jongeren bestaat er in Nederland een groot aanbod van dergelijke reizen.

Met je geloof op vakantie! Het is allang niet meer vanzelfsprekend dat kinderen, tieners en jongeren gelovige klasgenootjes of buurkinderen hebben, of zelfs in de parochie een aanzienlijke groep leeftijdgenoten tegenkomen. Het omgaan met je geloof in je eigen wereld – op school, de zwemclub, in de straat – valt gewoon niet mee als je het voorbeeld bijna alleen krijgt van je (groot)ouders en eventuele broer(s) en/of zus(sen). Al jarenlang bieden de bisdommen en een aantal bewegingen diverse mogelijkheden om met leeftijdgenoten op vakantie te gaan en zo samen heel veel plezier te hebben en tegelijkertijd je geloof te beleven en verdiepen.

Op de site van Jong Katholiek kun je lezen welke activiteiten/reizen er allemaal georganiseert worden voor jongeren