Radio Maria

Radio Maria: een Katholieke zender

Sinds  februari 2008 is er een katholieke zender voor Nederland en Vlaanderen die vanuit Den Bosch uitzendingen verzorgt: de zender heet: Radio Maria. Website Radio Maria

Missie

De missie is om te evangeliseren en luisteraars te ondersteunen en te stimuleren in hun katholiek geloof. Radio Maria staat in het hart van de Rooms-katholieke Kerk. Daarom is het in de eerste plaats een gebedsradio. De dagelijkse Eucharistieviering, het bidden van de getijden en het rozenkransgebed met intenties van luisteraars, nemen een centrale plaats in. Daarnaast besteedt Radio Maria aandacht aan de zwakkeren in de samenleving, zoals: zieken, ouderen en eenzame mensen. Zij wil troost brengen en verbondenheid en kracht in moeilijke tijden. Het liefst in direct contact met de luisteraars, die daarom uitgenodigd worden om mee te bidden, mee te praten en mee te denken.

De start van Radio Maria

Radio Maria is in 1983 begonnen als een parochieradio in het bisdom Milaan in Italiƫ. Het doel was om de parochianen te informeren en geestelijk te ondersteunen door het uitzenden van gebeden, de Eucharistieviering en het Rozenkransgebed. In 1987 richtten leken en priesters samen de Vereniging Radio Maria op om de radio minder afhankelijk te laten zijn van de parochie en om op grotere schaal te kunnen evangeliseren. Men heeft hierin de leiding en de genade van de hemelse Moeder ervaren.
Radio Maria is momenteel wereldwijd te beluisteren in meer dan 50 landen en verspreidt het Evangelie onder miljoenen luisteraars in hun eigen taal.

Ontvangst

Radio Maria is te ontvangen via de digitale radio: DAB+, kanaal 11C.
Radio Maria is ook te beluisteren via de gratis te downloaden Radio Maria app.
meer informatie over ontvangst

Later beluisteren

Een gemist programma kan later beluisterd en gedownloaded worden op: Uitzending gemist.

Digitale radio

Voor de ontvangst van Radio Maria is een speciale ontvanger (radio) nodig, die direct bij Radio Maria besteld kan worden.