Kerstboodschap

“Hij die met ons is tot het einde der dagen.”

Het jaar 2023 is alweer bijna voorbij, gedragen door het Goede Nieuws van de Geboorte van de Verlosser in Bethlehem. Deze vreugdevolle boodschap van de geboorte van Jezus Christus herinnert ons er allemaal aan dat God onder ons kwam wonen, dichtbij ons is.
We vieren de ontmoeting tussen hemel en aarde, tussen God en de mensen.
Kerstmis gaat in de eerste plaats over liefde, Gods liefde. God houdt zoveel van ons dat God ons het kostbaarste geschenk heeft gegeven dat je maar kunt bedenken: Jezus, Gods eigen Zoon. Dat is het hart van Kerstmis.
We hebben Iemand die onze vreugde en ons verdriet deelt, die ons steunt en helpt als we het gevoel hebben dat we falen, en die ons optilt als we vallen, die ons vergeeft als we gezondigd hebben, Hij “die met ons is tot het einde der dagen.” Ook met die belofte wanneer onze huidige wereld getekend wordt oorlog en geweld.

Kerstmis vieren is ruimte maken in ons hart en Vredevorst verwelkomen in ons leven.
Moge Gods liefde uw hart raken door het kind in de kribbe, God, die mens werd, God onze Verlosser.

We wensen u allen van harte een Zalig Kerstfeest!
Het pastorale team van de parochie Sint-Jozef