Adventstijd en Adventsactie

Op naar Kerstmis

Het thema van deze adventstijd was: alle kinderen mogen kind zijn! Daarom vragen we nog even uw aandacht en steun voor kinderen in Congo en  Oeganda!! Van alle kanten hebben ze hulp nodig voor een goede toekomst!

En daarna komt er een heel bijzonder Kind op aarde in deze donkere tijd; in alle eenvoud wil Hij ons ter zijde staan!! Een zalig kerstfeest voor iedereen!

In de kerken vindt u posters en flyers en collectebakken, waar u uw geldelijke steun in kunt doen. U kunt ook geld overmaken op banknr: NL 03 RABO0308635183, t.n.v. RK parochie Sint Jozef o.v.v. Adventsactie 2023. Hartelijk dank!

KOBALT EN KLIMAAT

Alle kinderen mogen kind zijn is het thema van deze adventsactie! Maar in Congo moeten kinderen werken in de kobaltmijnen! En dat omdat wij hier meer batterijen nodig hebben, o.a. voor de elektrische auto’s! Vorige week las ik een artikel over de lithium-mijnen in Portugal: daar was nog onenigheid over. De mensen die daar wonen stellen voor om gewoon MINDER energie te gebruiken (ipv ándere)! Met onze financiële hulp kunnen die kinderen in Congo toch naar school.

Priester Sander vertelde over de gevolgen van de klimaatverandering en kan onze hulp ook goed gebruiken. Daar leest u volgende week meer over….

In de kerken vindt u posters en flyers (zie ook achterkant) en collectebakken, waar u uw geldelijke steun in kunt doen.  U kunt ook geld overmaken op banknr NL 03 RABO0308635183, t.n.v. RK parochie Sint Jozef o.v.v. Adventsactie 2023

Die adventstijd vraagt niet alleen aandacht voor je eigen innerlijk, maar ook voor mensen verder weg, die wel een beetje hulp kunnen gebruiken op hún levensweg.

Dit jaar willen we 2 projecten steunen:
In Congo de kinderen in de kobaltmijn
In het Oeganda van priester Sander de kinderen, die in het ziekenhuis geholpen moeten worden.

Volgende week vertel ik er meer over.
Alvast dank!!
Namens de MOV , Marijke Blesgraaf

Adventstijd

Dit jaar zijn het maar 3 weken, want op de 4e zondag is het al Kerstavond. Dus een kortere voorbereidingstijd op de komst van het kind Jezus in ons midden. Kerstmis is het begin van Zijn levensweg. Zo mogen wij ook uitzien naar een nieuw begin in ons eigen leven!

Je zou je erop kunnen voorbereiden door een digitale adventsretraite te volgen, bijv. die van de jezuïeten. Die heeft het thema: Baan een weg voor de Heer. Als je je opgeeft, krijg je iedere dag een mail met een stukje Bijbeltekst met meditatie en gebed. Gratis inschrijven bij www.ignatiaansbidden.org  Warm aanbevolen.