H. Lambertuskerk

De H. Lambertuskerk heeft een begraafplaats aan de Kerkstraat met de toegangspad rechts naast nummer 20.
Dit pad is alleen open bij uitvaarten. De afstand van de kerk is ongeveer 250 meter.

Voor bezoek is de ingang van de begraafplaats verplaatst naar de tegenoverliggende zijde.
Vanaf het plein voor de kerk de Haarensteinstraat in en dan rechtsaf de André Visserstraat in. Rechtsaf ca. 50 m. aan de toegangsweg naar Haarensteijn Centrum, is aan de linkerzijde de nieuwe toegang.
Op de begraafplaats eindigt het toegangspad in een klein pleintje dat deels overdekt is. Dit pleintje wordt afgeschermd door een columbarium waarin de urnen kunnen worden geplaatst.  Dit  pleintje is de afscheidsplaats waar meestal, de laatste zegening van de overledene wordt verricht en de laatste gebeden worden gebeden.
De genodigden en de aanwezigen nemen in de regel hier afscheid, zodat de directe familie van de overledene naar de laatste rustplaats kan begeleiden.

Coördinatie grafplaatsen

Wil van Gorkum