H. Joanneskerk

De kerk van de H. Joannes van Oisterwijk heeft geen kerkhof, maar een begraafplaats op loopafstand van de kerk, gelegen aan de Kreishof. De begraafplaats is aan de linker zijde geheel bestemd voor graven en aan de rechter zijde is er een kleiner deel voor urnengraven. Tussen beide gedeelten in, bijna recht tegenover de ingangspoort, is er een overkapte afscheidsplaats waar als regel de laatste zegening wordt verricht en de laatste gebeden worden gebeden. De genodigden en de aanwezigen nemen in de regel hier afscheid, zodat alleen de directe familieleden de overledene naar de laatste rustplaats kunnen begeleiden met de celebrant, die het gedolven graf dan zegent.

De begraafplaats wordt onderhouden door een enthousiaste groep van vrijwilligers, die wekelijks in de weer is om de begraafplaats goed te verzorgen.

Openingstijden van de begraafplaats

Wintertijd v.a 28 oktober: 9.00 – 17.00 uur
Zomertijd v.a 25 maart: 9.00 – 20.00 uur

Vragen over begraven en bijzettingen