Jongerenreizen Bisdom

MET JE GELOOF OP VAKANTIE

Misschien ben je zelf al jaren fan, of ben je als ouder de motor erachter. Of misschien heb je er nooit over nagedacht: op reis met geloofsgenoten om samen plezier en je geloof te beleven. Voor kinderen, tieners en jongeren bestaat er in Nederland een groot aanbod van dergelijke reizen.

Met je geloof op vakantie! Het is allang niet meer vanzelfsprekend dat kinderen, tieners en jongeren gelovige klasgenootjes of buurkinderen hebben, of zelfs in de parochie een aanzienlijke groep leeftijdgenoten tegenkomen. Het omgaan met je geloof in je eigen wereld – op school, de zwemclub, in de straat – valt gewoon niet mee als je het voorbeeld bijna alleen krijgt van je (groot)ouders en eventuele broer(s) en/of zus(sen). Al jarenlang bieden de bisdommen en een aantal bewegingen diverse mogelijkheden om met leeftijdgenoten op vakantie te gaan en zo samen heel veel plezier te hebben en tegelijkertijd je geloof te beleven en verdiepen.

OP BEDEVAART NAAR ROME

In 2025 is er weer een Jubeljaar (of Heilig Jaar): in de Kerk een belangrijke religieuze geberutenis. Paus Franciscus heeft iedereen uitgenodigd om tijdens dit Jubeljaar op bedevaart naar Rome te komen. En zo zal gebeuren...

Van zaterdag 26 april tot en met zaterdag 3 mei 2025 zal er een nationale bedevaart (dus vanuit heel Nederland) naar Rome zijn en wij - als Jong Bisdom Den Bosch - sluiten daarbij aan met een speciaal programma voor jongeren (in de leeftijd 16-30 jaar).

Het thema 'Pelgrims van Hoop' voor dit Jubeljaar nodigt ons uit om op de weg van 'samen Kerk zijn'.
En jij bent dus van harte welkom om met ons op reis te gaan. Binnenkort volgt meer informatie.
Stay tuned!