Nieuwjaarsboodschap

Het oude jaar ligt achter ons. We kijken terug op een jaar met dankbaarheid voor het vele goede die we hebben ontvangen in ons leven en de minder goede dingen die we dragen aan zorgen en teleurstellingen, wetende dat elk jaar beiden brengt.

Elk jaar is een nieuwe start met nieuwe kansen en verwachtingen.
Op de eerste dag van het nieuwe jaar viert de Kerk het feest van Maria, de Moeder van God. Door haar onvoorwaardelijke geloof zag Maria de liefde van God in het treurige, het gewone en het vreugdevolle.

Het feest van Kerstmis, de viering van de geboorte van Jezus, geeft ons allemaal veel om te koesteren en om in ons hart over na te denken. God onthult zijn aangezicht voor ons door Jezus. Dezelfde Jezus die nu de verrezen Heer in ons midden is. In dit Nieuwe Jaar worden we uitgenodigd om dit goede nieuws te blijven koesteren en erover na te denken, net als Maria.

De Moeder Gods is voor ons een prachtige gids voor het komende jaar.
Met ogen van geloof en hoop en liefde, mogen wij vertrouwen dat de aanwezigheid van God in ons dagelijks leven is en met ons in het nieuwe jaar zal meegaan in de zorgen van het leven en de wereld.

Moge het 2024 een jaar zijn om God te loven voor alles wat we mogen ontvangen.
Van harte wensen wij u een gezegend nieuwjaar, vol van Gods nabijheid.

Het pastorale team van de parochie St. Jozef