Pastor Ad Kennes naar Oisterwijk

Eindelijk thuis... zo voel ik mij sinds ik in de pastorie van de Joanneskerk ging wonen. Dat na een zwerftocht van 25 jaren.
Eerst van mijn pastorie en kerk te Nijmegen, die werden verkocht, naar een andere pastorie. Daarna van klooster naar klooster; even in een parochie te Oss, vervolgens een jaar in Den Haag voor therapie van een dwangneurose. Dan ging ik op mezelf wonen in een aanleunwoning van ten Bijgaarde. Weg uit de eenzaamheid naar Moergestel in een beschermde woonvorm met 8 personen in een dubbel huis. We konden het goed met elkaar vinden. Maar ik was blij, dat ik in de Joanneskerk mijn pastoraal werk kon doen. Steeds met de fiets naar Oisterwijk en terug, vaak 2 maal per dag, om in de Joanneskerk de Eucharistie te vieren, mensen te bezoeken, af en toe een bediening en uitvaart. Na dertien jaar kon in de voorbije Lente de mogelijkheid om in de pastorie aan de Lind te gaan wonen gerealiseerd worden. Ik verlangde naar mensen met wie ik het geloof kon delen en beleven en vond dat verlangen vervuld in het gezelschap van Kees en Annie Schrama.
De verhuizing verliep voorspoedig dank zij mijn vier broers, zus, schoonzus Ria en Kees en Annie Schrama. Op 15 augustus, het hoogfeest van Maria ten hemel Opneming werd ik een beetje in mijn hemel op aarde opgenomen.
Ik bewoon een mooi appartement met zitkamer, slaap- en werkkamer met een eigen douche en toilet. Nu maar hopen en bidden, dat ik hier nog lang kan blijven wonen. Als u wilt komen zien hoe ik woon, u bent van harte welkom.
Pastor Ad Kennes