UPDATE: bekijk alle 18 afleveringen !! Miriam en Bart naar de Wereld Jongeren Dagen 25-31 juli in Krakau, Polen. Volg Miriam's VLOG.

Zondag 17 juli was het zover. Miriam Pouwels, een jongere uit onze Jozef-parochie (H. Joanneskerk Oisterwijk) is vertrokken naar de Wereld Jongeren Dagen in Krakau, Polen. Ook Bart Schilders uit onze Jozef-parochie (St. Petruskerk Oisterwijk), tienerbegeleider van Club 412, is naar de Wereld Jongeren Dagen in Krakau.

Uit alle uithoeken van de wereld komen jongeren bijeen op de Wereld Jongeren Dagen (WJD).
De WJD zijn internationale bijeenkomsten die om de drie jaar door de Rooms-katholieke Kerk worden georganiseerd.
Deze vinden plaats in of bij een grote stad, afwisselend in Europa en elders in de wereld, en worden door enkele honderdduizenden tot soms wel meer dan een miljoen voornamelijk jonge katholieke gelovigen bijgewoond.

In 2013 vond deze WJD plaats in Rio de Janeiro, Braziliƫ waar 3,7 miljoen jongeren bijeenkwamen!
Dit jaar zijn de WJD in Krakau, Polen van 25 t/m 31 juli.

Ook Paus Franciscus zal daar onder de jongeren aanwezig zijn!

Bent u benieuwd hoe het zal gaan op de WJD in Krakau? En hoe het onder andere Miriam vergaat?
Dat is mooi, hou dan deze website in de gaten.
Miriam zal samen met enkele reisgenoten een reisverslag bijhouden in de vorm van video fragmenten, oftewel VLOG's.
aflevering   1 Dag voor vertrek
aflevering   2 De reis begint
aflevering   3 Op doorreis
aflevering   4 Bijna in Polen
aflevering   5 Bijzondere locaties
aflevering   6 Waar ben ik?
aflevering   7 Het WJD gevoel
aflevering   8 Samen onderweg
aflevering   9 En door
aflevering 10 In Krakau
aflevering 11 De opening
aflevering 12 Een typische WJD dag
aflevering 13 Zo'n dag
aflevering 14 Samen geloven
aflevering 15 Naar het veld
aflevering 16 De slotviering
aflevering 17 Dit zag je niet eerder
aflevering 18 Het einde

Ook zal op de Facebook pagina van Jong Katholiek verslag worden uitgebracht over deze jongeren.