Maria weer schoon in ’t veld - Haaren

Met veel plezier hebben wij op zaterdag 21 mei het kapelletje aan de Helvoirtseweg in Haaren, Maria in ’t Veld een grote poetsbeurt gegeven. Ook wij schrokken een week eerder toen we daar een kaarsje aan kwamen steken, van de toestand van de kapel. Vooral hoe de kapel er aan toe was doordat er met zoveel kaarsvet op het Mariabeeld en de muur erachter gegooid was. Wie doet zoiets? Dus zeiden wij: ‘geen woorden maar daden’.
Alle media aandacht was voor ons niet nodig geweest maar draagt er hopelijk wel bij aan, dat er aan dit vandalisme en het vaak rondhangen van jeugd daar, ook ’s avonds laat, een einde komt.
De kapel is schoon, op de achterkant na.  De parochie regelt op korte termijn dat deze een nieuwe laag krijgt, zodat het kaarsvet echt verdwenen is. De eerder gestolen gedenkplaten komen weer terug, zij het van een ander materiaal. Ook worden er nog wat andere zaken verbeterd.
Buiten hebben we, ook samen met Pastoor Francis, zelf flink gesnoeid zodat het kapelletje meer zichtbaar is geworden. Zo hopen we een kleine bijdrage te hebben geleverd, om de kapel weer te laten zijn waar zij voor bedoeld is. Een rustplek voor dorpsgenoten maar ook voor voorbijgangers, om een kaarsje aan te steken, te bidden of gewoon even in gedachten te zijn. We hebben het graag gedaan en zullende Maria-kapel proberen te blijven onderhouden
Ellie, Henk, Anne, Hanneke, Ria, Corry en Marion