Korte terugblik op Kerstmis en Oud en Nieuw

Lange tijd kijken we uit naar Kerstmis en nu is het al meer dan een week achter de rug. We mogen terug zien op mooie vieringen in de kerken met goede bezettingen. Voor de kerststallen was veel interesse tijdens de openstelling van de kerken.
Zulke dagen zijn verheugend en dan gaan we het jaar verlaten om aan een nieuw jaar te beginnen. We zeggen gemakkelijk: een goed begin is het halve werk, maar ziende op de sluiting op 1 januari van de Levenskerk, krijgt die uitspraak toch een wat andere lading: mensen raken hun vertrouwde plaats om samen te komen en om in Gods aanwezigheid te zijn kwijt. Dat doet pijn, ook al zijn er andere plaatsen waar zij van harte welkom zijn. Maar die eigen sfeer is er niet meer. Natuurlijk kan het op een andere plaats ook goed worden, maar toch zal het anders zijn. Van harte hopen wij dat allen een goede andere plaats zullen vinden, opdat het gelovige leven in de harten van de Levenskerkers gevoed gaat blijven worden. Wij van onze kant steken graag de helpende hand uit.