Verslag: Jubileum Kees Schrama incl. fotoreportage

Wat een mooie dag was het!
Zondag 9 oktober vierde Kees Schrama, samen met Annie, een bijzonder jubileum: 25 jaar diaken.
Na zijn wijding in 1991 begonnen als diaken in Liempde en vanaf 2005 in de H. Joanneskerk in Oisterwijk.
Samen met hun beide families en de parochianen herdachten zij dit feest in een zonverlichte kerk. Die zonnestralen gaven een extra feestelijk tintje aan het geheel.
Het gilde van Oisterwijk begeleidde hen vanuit de pastorie naar de kerk en de samengestelde koren maakten er een prachtige viering van.
Pastor Ad Kennes sprak mooie woorden tot Kees, evenals de vicevoorzitter van het kerkbestuur. Ook Annie, de vrouw van Kees hoorde hoe haar werk en inzet in de parochie wordt gewaardeerd. Wat velen al lang wisten werd nu mooi benadrukt: Kees is diaken, maar compleet met de steun van Annie!
In zijn eigen slotwoord gaf Kees de parochianen mooie woorden mee: ieder mens is bijzonder voor God!
Na de viering bracht het gilde hulde aan de jubilaris(sen) op het grasveld tegenover de kerk, gadegeslagen door alle aanwezigen en toegestroomde voorbijgangers.
De receptie was gezellig en bijzonder geslaagd. Er ontstond een lange rij door de vele felicitaties en woorden die men met Kees en Annie wilden delen.
Het wachten werd beloond met een drankje, eigen gebakken taartjes en gemaakte hapjes. De zon erbij waardoor de tuin gevuld was met ‘feestende’ mensen.
Kees en Annie kijken terug op een, zoals zij zelf zeggen, bijzondere en vreugdevolle dag.

Kijk hier de foto's terug van de mooie viering van deze bijzondere dag.