Kinderactiviteiten: Palmpasen en gezinsvieringen Palmzondag

MOERGESTEL

Palmpaastokken maken: woensdagmiddag 5 april, 14.30-16.00 uur

Kinderclub de Schaapskooi organiseert een kindermiddag waar we Palmpasenstokken gaan maken. Deze middag vindt plaats in Park Stanislaus, Kloosterdreef 3 in Moergestel. Alle kinderen (en ouders) zijn welkom om deel te nemen. Voor alle materialen wordt gezorgd, we vragen de kinderen enkel om 12 chocolade paaseitjes mee te nemen.

Gezinsviering: Palmzondag 9 april om 11.00 uur in de kerk St. Jans Onthoofding

De kinderen mogen tijdens de gezinsviering met hun Palmpasenstok naar de kerk komen, waar deze zullen worden ingezegend en waar ze een echt broodhaantje op de stok zullen krijgen. Vervolgens worden de kinderen uitgenodigd om hun eigengemaakte Palmpasenstok af te geven aan iemand die ziek of eenzaam is.

OISTERWIJK

Palmpaasstokken maken en bezoek Peerke Donderspark: zaterdag 8 april, 13.00-17.00 uur. Opgeven via Lian Koenen

Wie gaat er mee op 8 april a.s.?

Het belooft een gezellige middag te worden. Vanuit het communieproject gaan we jaarlijks met de kinderen naar Peerke Donders in Tilburg en daarnaast knutselen we met de kinderen een mooie Palmpasenstok. Graag nodigen wij alle andere kinderen uit Oisterwijk hier ook voor uit.

Hoe zal de dag eruit zien?

Wij verwachten de kinderen om 13.00 uur in de kinderkerk van de Joanneskerk. De kinderen worden verdeeld in 2 groepen. De ene groep brengt een bezoek aan het Peerke Donders Park en maakt daarna zijn Palmpasenstok, de tweede groep doet dit precies andersom.

Peerke Donders Park

In het Peerke Donders Park krijgen de kinderen het verhaal van de kruisweg te horen. Meer informatie vindt u op www.peerkedonders.nl. Het bezoek aan Peerke Donders duurt ongeveer een uur.

Palmpasenstok

De kinderen gaan ook een Palmpasenstok maken. Een Palmpasenstok maak je door een kruis te versieren. De werkgroep zal zorgen dat alle benodigde materialen aanwezig zijn.

De activiteiten zullen rond 17.00 uur afgelopen zijn.
Lijkt het u leuk om mee te doen? Geef u dan op via Lian Koenen

Laat even weten met hoeveel personen u deelneemt.

Palmzondag 9 april om 11.00 uur in de H. Joanneskerk

Op Palmzondag worden de kinderen uitgenodigd om met hun zelfgemaakte Palmpasenstok naar de viering in de H. Joanneskerk te komen. Zij mogen in processie door de kerk lopen en de Palmpasenstokken zullen worden ingezegend. Aan de kinderen wordt gevraagd om de Palmpasenstok af te geven aan mensen of parochianen die ziek, eenzaam of hulpbehoevend zijn. Adressen worden uitgereikt aan de kinderen na afloop van de viering.

HAAREN

De communicanten uit Haaren zullen hun Palmpasenstok maken met de communiewerkgroep in het parochiehuis op woensdagmiddag 22 maart en op woensdagmiddag 5 april

Gezinsviering: Zaterdag 8 april om 19.00 uur in de H. Lambertuskerk

Deze gezinsviering zal in het teken staan van Palmpasen. Tijdens deze gezinsviering zijn ook alle andere kinderen uitgenodigd om met een Palmpasenstok naar de kerk te komen waar deze zullen worden ingezegend.

Uiteraard zijn de kinderen uit Haaren ook van harte welkom om aan te sluiten bij de activiteiten van de parochie die in Moergestel en Oisterwijk worden georganiseerd om een Palmpasenstok te maken.

Voor thuis:

Wilt u thuis samen met u kind een Palmpaasstok maken en wilt u weten hoe u dit het beste kunt doen, download dan hier het document met de beschrijving.

Zie hier een fotoverslag van vorig jaar