Vakantie; een tijd van rust en ontspanning

De zomermaanden komen eraan. Velen zullen in de komende weken op reis gaan. Even weg van het vertrouwde om ergens anders van te genieten.

Dit kan natuurlijk veraf of dichtbij. De vakantie is voor ons allen een periode om het rustiger aan te doen. Een tijd die anders is dan anders: voor recreatie of tijd te nemen om te kunnen reflecteren over de grote lijnen van het leven, want ons leven is gevuld door drukte. Er zijn zoveel dingen die we moeten doen en zoveel dingen die we belangrijk vinden. Dit kan er wel eens toe leiden dat we uit het oog verliezen waar het in het leven om gaat.
De rust en ontspanning mag ons ook in deze maanden bevragen:
Waar zijn we in ons leven mee bezig?
Is er voldoende aandacht voor mijn band met God?
Waar is Hij in mijn leven?
Is er aandacht voor mijn medemens en ben ik goed bezig?
Vragen die we wel eens door drukte en de beslommeringen van het leven uit het oog kunnen verliezen. Daarom is het goed van tijd tot tijd onszelf eens te bevragen.

Na de vakantietijd kan dit wel eens een heel andere richting uitgaan in ons leven voor we de drukte van het nieuwe werkjaar weer ingaan. Soms krijgen we nieuwe waardering voor de dingen die we misschien tijdens het werkjaar uit het oog verliezen. Maak er een mooie tijd van!

Van harte een deugddoende en inspirerende zomermaanden!

Namens het pastoraal team,
pastoor Francis De Meyer