Power of Fire uitstapje vormelingen

De jaarlijkse dag voor vormelingen uit het bisdom Den Bosch. Met 9 vormelingen uit onze St. Jozefparochie waren we erbij!

Via het Transferium en de bus stapten we uit op de Parade om in de Sint Jan de dag te beginnen met het ontsteken van het vuur door de bisschop en een gebedsviering.

Hierna begonnen we aan onze workshops. Voor ons begon het met een muzikaal gebeuren: Drum4fun. Een zaal vol instrumenten en enthousiaste mensen die de  jongeren leerden hoe je in een korte tijd én samen, deze instrumenten kunt bespelen. Het enthousiasme was duidelijk te zien op hun gezichten! Na de tweede workshop: ‘je gelooft het niet’ was de keuze moeilijk: eerst in de rij voor een lekker frietje en een snack of uitleven op het springkussen. Met de zon hoog aan de hemel was het prima toeven in de mooie tuin van het St. Janscentrum.

Vol nieuwe energie trokken we weer naar de St. Jan om daar van alles te ontdekken aan de hand van een speurtocht. Met behulp van vragen en foto’s moest de oplossing van een zin worden gevonden. Het bleek nog best een pittige opgave te zijn. ( maar als je een achtergelaten boekje vindt met de oplossing, was het uiteindelijk toch nog een makkie!!)

Bij de laatste workshop zaten onze jongens en meisjes geïnteresseerd te luisteren naar het verhaal van zuster Catharina, ingetreden in de orde van de Dominicanessen van Neerbosch. Voor velen was het de eerste keer dat zij hoorden hoe het is om in een klooster te leven, hoe dat leven eruit ziet en wat de gevolgen maar ook zeker het doel ervan is. En het maakte op sommigen diepe indruk!

Onderweg naar de bus die ons weer naar de parkeerplaats zou brengen hoorden we alleen maar positieve geluiden over de dag. De dag die toch met een groot vraagteken begon: wat houdt zo’n dag allemaal in, wat gaan we doen, is het leuk of zal het saai zijn? Gelukkig, iedereen heeft het naar zijn/haar zin gehad en kijken terug op een speciale dag alleen voor hen. omdat ze Vormeling zijn.

We zijn trots op deze jongens en meisjes die er onlangs voor kozen om het Heilig Vormsel te ontvangen.