Nieuwjaarswens 2021

Aan het begin van het nieuwe jaar hebben we de neiging om terug te kijken naar de gebeurtenissen van het afgelopen jaar. Het jaar 2020 hebben we afgesloten, het zal de geschiedenis ingaan als Coronajaar dat de wereld in zijn greep hield.

Een nieuw jaar staat voor de boeg. We beginnen het nieuwe jaar met optimisme en hopen dat het jaar 2021 een jaar mag zijn met veel zegeningen.
Een bijzondere zegen voor onze parochie is dat paus Franciscus, ter gelegenheid van de 150ste verjaardag van de heilige Jozef, de patroonheilige van de Kerk, het jaar van Sint Jozef heeft uitgeroepen. In zijn apostolische brief van 8 december, "Patris Corde" ("Met het hart van een vader"), zei de paus dat we als gelovigen ons kunnen ontdekken in de heilige Jozef, "een voorbidder, een steun en een gids in tijden van nood.”
We weten niet wat dit jaar voor ons in petto heeft. Het zal een jaar zijn dat gevuld zal worden met vreugde en verdriet, geluk en tegenslag…
Moge Sint Jozef , u, onze gezinnen en de parochie ons de weg wijzen in ons leven als gids en steun, opdat 2021 een gezegend jaar van de Heer mag worden.

Van harte wensen wij u een Zalig Nieuwjaar en dat gezondheid en geluk ons nabij mag zijn.

Het pastorale team van de parochie St. Jozef

Paus Franciscus reikt in zijn brief ook een gebed tot de heilige Jozef aan:

Wees gegroet, Beschermer van de Verlosser,
Echtgenoot van de Heilige Maagd Maria.
Aan u heeft God zijn enige Zoon toevertrouwd;
in u heeft Maria haar vertrouwen gesteld;
met u werd Christus mens.

Gezegende Jozef, toon u ook voor ons een vader,
en begeleid ons op ons levenspad.
Verkrijg voor ons genade, barmhartigheid en moed
en verdedig ons tegen elk kwaad. Amen.