Vakantie, een tijd van rust en ontspanning

De zomervakantie staat voor de deur. Een tijd dat onze drukte niet zo veeleisend is. Vrij van allerlei verplichtingen, even een periode van het rustiger aan te doen. De vakantie schenkt ons een tijd die anders is dan anders: voor recreatie en waarin we kunnen reflecteren over de grote lijnen van het leven. Want ons leven is gevuld door drukte en momenteel door veel onzekerheden in de samenleving.

Er zijn zoveel dingen die we moeten doen en zoveel dingen die we belangrijk vinden. Dit kan er wel eens toe leiden dat we uit het oog verliezen waar het in het leven om gaat. De rust en ontspanning mag ons ook bevragen: Waar zijn we in ons leven mee bezig? Is er voldoende aandacht voor mijn band met God? Waar is Hij in mijn leven? Is er aandacht voor mijn medemens en ben ik goed bezig?

Vragen die we wel eens door drukte en de beslommeringen van het leven uit het oog kunnen verliezen. Daarom is het goed van tijd tot tijd onszelf eens te bevragen.
Na de vakantietijd kan dit wel eens een heel andere richting uitgaan in ons leven voor we de drukte van het nieuwe werkjaar weer ingaan.
Maak er een mooie vakantie van!

Van harte een deugddoende en inspirerende zomervakantie!

Namens het pastoraal team,
pastoor Francis De Meyer