Nieuws van de MOV-groep

Bericht uit Ubà, Brazilië

Als je geld overmaakt naar verre landen, is het goed om goed op te letten of en hoe het aankomt. Zézé, die de contacten heeft met ons, heeft steeds geïnformeerd in Ubà bij de bank, maar daar wisten ze niks. Achteraf blijkt het geld bij Banco do Brasil in Belo Horizonte aangekomen te zijn op 11 februari. Na een aantal formulieren ingevuld te hebben, is het geld eindelijk op de juiste bestemming gearriveerd.

Maar ondertussen heerst er Corona en zijn alle scholen gesloten, en ook Casa do Guri, dus de besteding van het geld komt later. Daarnaast is er voor de derde keer dit jaar in Ubá een overstroming geweest! Heel veel wegen zijn weggespoeld, winkels verwoest, het bejaardenhuis ondergelopen etc. Dus de mooie opbrengst van onze adventsactie zal heel hard nodig zijn!!!