Hein van Cuyck; 25 jaar vrijwilliger begraafplaats Moergestel

Het is alweer 26 jaar geleden dat door Sjef van Roessel het initiatief werd genomen om mensen bij elkaar te brengen die  hun vrije tijd wilden besteden om  de begraafplaats te onderhouden. Inmiddels zijn de meesten van de groep vervangen. Er is echter één persoon die nog steeds bij die vrijwilligersgroep zijn beste beentje voorzet:

Hein van Cuyck, inmiddels bijna 85 jaar, is elke week present als er geschoffeld en geharkt wordt. Ook bij andere werkzaamheden, zoals hagen knippen, paden leggen, bomen rooien enz. kun je op Hein rekenen. Reden genoeg dus om hem in het zonnetje te zetten.

Donderdag 10 september was het zover. Zijn oud-collega’s, de pastoor en uiteraard zijn huidige collega’s waren uitgenodigd voor een gezellig samenzijn in het parochiecentrum waar onder het genot van een kop koffie en appelflap en wat fris naar believen, uiteraard met inachtneming van de coronaregels, nog eens werd teruggekeken. Door de pastoor werd hem een beeldje van Sint Jozef uitgereikt, alsmede een goede fles wijn. Van zijn collega’s mag hij samen met zijn vrouw Riet lekker gaan lunchen bij Wout en uiteraard werd ook Riet verblijd met een mooie bos bloemen.

Hein was zichtbaar verrast en had hier totaal niet op gerekend. Aan stoppen denkt hij voorlopig nog niet. “Ik wil doorgaan zolang ik er plezier in heb en het nog kan”.  En iedereen is er blij mee.