Terugblik: Vormselviering 23 maart 2019

HEILIG VORMSEL

Zaterdag 23 maart was de dag waarop onze jongens en meisjes het sacrament van het Heilig Vormsel mochten ontvangen.
De afgelopen maanden hebben zij zich voorbereid. Hebben ze met elkaar gedeeld waarom ze gevormd wilden worden en ontdekt wat de Heilige Geest met je doet, je helpt, kracht geeft en troost.
Met enthousiasme, kritische vragen en mooie gesprekken zijn we samen naar dit belangrijke moment toe gegroeid.

In een goed bezette Petruskerk presenteerden de vormelingen zich met vuur ( fakkels en kaarsen ) en pijlen ( waarop de negen vruchten van de H. Geest ).
Mgr. Schröder was trots ( vertelde hij later ) op de jongens en meisjes die hij de hand mocht opleggen en zalven met Chrisma nadat ze vol overgave antwoord hadden gegeven op de geloofsvragen die hij stelde.
De inspirerende woorden van Mgr. Schröder, de mooie teksten en muziek van de band Up-Side-Down droegen bij aan een mooie viering. Maar bovenal dank aan deze prachtige groep, de vormelingen zelf!

Dank je wel: Dewi, Frederique, Iris, Isa, Ivar, Janneke, Justin, Layla, Luke, Noor, Noortje, Ruben, Teun en Thieme!

Ook wij, begeleiders van de werkgroep zijn trots. Trots op deze jongeren die zelf de keuze gemaakt hebben om gevormd te willen worden, maar zeker ook op de manier waarop ze dit gedaan hebben: open, eerlijk en oprecht.
Dankbaar ook voor de ouders die achter de keuze van hun kinderen staan en ze daarin steunen!

We hopen ze nog vaak te zien, in de kerk, de gezinsvieringen, de CLUB412.
Nogmaals: van harte gefeliciteerd!

Namens de Vormselwerkgroep,  Nelleke

Foto's: Masja Vlaminckx