Vrijwiligers AZC Oisterwijk helpen bij de Petruskerk

Vier vrijwilligers van AZC Oisterwijk gaan wekelijks naar de St. Petruskerk in het centrum van Oisterwijk om te helpen met diverse klusjes. Alle vier zijn ze afkomstig uit Nigeria.

Door: Sadruddin Hesam Safi
Bron: Nieuwsklok

Deze jonge jongens helpen in de kerk, meestal met schoonmaken en in het groen, zoals het snoeien van boombladeren, maaien van gras rond de kerk en het water geven van planten en bloemen. ‘Ik help de kerk één dag in de week, gedurende ongeveer 5 uur. Ik ben blij dat ik bezig ben en een helpende hand kan bieden voor het goede onderhoud van de kerk,’ aldus Alimi Sherif Abiodun. Akuekebe Emmanuel Ose: ‘Ik benaderde medewerkers van het COA en liet zien dat ik beschikbaar was voor vrijwilligerswerk in de buurt. Ik werd  doorverwezen naar de kerk, die hadden hulp nodig. Ik denk dat werken voor een goed doel me een goed gevoel geeft en ik ben blij dat ik iets kan doen met mijn handen.’

Yekini Olaitan hoorde van zijn huisgenoten dat er behoefte is aan vrijwilligers om in de kerk te helpen, ‘dus ik ging graag met hen mee.’ Voor de wat oudere vrijwilligers van de kerk is het soms moeilijk om zware taken uit te voeren.  Christopher Iyoha uit Nigiria, nog jong en stevig genoeg voor deze taken, helpt daarom ook graag mee.

De laatste, Sadruddin Hesam Safi (32) is afkomstig uit Afghanistan en verbleef op het AZC in Oisterwijk. Hij verhuist nu naar een vaste woning. Dit artikel is de laatste in zijn serie. Hij heeft met plezier enkele interviews gehouden van Oisterwijkse AZC bewoners en hun activiteiten voor onze lezers in beeld gebracht. Wij wensen Sadruddin veel woon- en werkplezier en bedanken hem hierbij voor zijn inzet!