12 Dec: Bezinningsavond Advent

EEN OEFENING IN VERLANGEN
De Zaligsprekingen als een blijvend verlangen

Er worden honderden boeken geschreven en cursussen gegeven over het geluk en hoe dat is te bereiken. Geluk lijkt wel een parel die steeds moelijker is te vinden. Het verlangen daarnaar blijft. Jezus spreekt ook over het verlangen naar geluk, al noemt Hij dat ‘Zalig’. Aan het begin van de beroemde Bergrede spreekt Hij over mensen die zich zalig mogen noemen, maar die in onze ogen allerminst gelukkig zijn.

Over de Zaligsprekingen, en hoe deze een leidraad kunnen zijn in je leven, zal pater Gerben Zweers osa spreken. Hij is Nederlander maar woont in een augustijnenklooster in Leuven, waar hij ook pastoor is in een parochiefederatie. Daarnaast is hij actief in het jongeren- en tienerwerk door reizen te organiseren en geeft hij ook retraitedagen. Een half jaar geleden is een boek van hem verschenen bij Adveniat: Op de weg van het geluk: zaligsprekingen als leidraad voor je leven. U bent allen van harte uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn.

Wanneer: Donderdag 12 december 2019
Aanvang: 20:00 uur vanaf 19.30 staat de koffie/thee klaar