Laatste avond Alpha-cursus 2017-2018

Woensdag 11 april was de laatste avond van de cursus.  In 11 avonden en 1 zaterdag is veel verteld over de basis van ons geloof. Wie is Jezus? Waarom moest hij sterven aan het kruis? Wat betekent hij voor jou? Wat doet de H. Geest? En nog veel meer! Ieder jaar weer nieuwe deelnemers en gelukkig een stabiele leiding, bestaande uit mensen van Protestantse en Katholieke kerken. Door steeds andere deelnemers is de cursus ook ieder jaar weer anders. In heel het land is de cursus gegeven. Kijk op www.alpha-cursus.nl

De laatste avond was feestelijk: geen maaltijd door iemand bereid (ook heerlijk, hoor!), maar lekkere frietjes en kipsaté van een bijna buurman op de Lind! De leiding had voor iedere deelnemer een persoonlijke bijbeltekst uitgezocht en een van de deelnemers had voor iedereen een kunstwerk gemaakt: ook per persoon een passend lied uitgezocht en de tekst uitgeschreven op een vel met ook nog een ingekleurde bijbeltekst. Deelnemers begonnen nieuwsgierig of onderzoekend in januari, en werden steeds enthousiaster. We waren op ‘heilige grond’: we mochten eerlijk zeggen, wat we ervan vonden. We zijn dus allemaal een stuk verder gekomen op onze weg in het geloof.