Een parochiaan aan het woord - nieuwjaarsreceptie

Nieuwjaarsreceptie Oisterwijk,

Afgelopen zondag was ik bij de nieuwjaarsreceptie in het Jozefcentrum. Ook vorig jaar was ik hier, toen nog onwennig, omdat de Levenskerk nog maar net dicht was. Ditmaal waren er minder mensen dan vorig jaar en was het voor iederéén wat wennen: er werd geen Petrusspeld meer uitgedeeld en niet pastor van Buijtenen, maar pastoor De Meyer hield een korte toespraak. Al pratende merkte ik dat er ook voor de mensen uit de Petruskerk al veel verandert. Dat was toch opvallend voor mij, want de fusie leek mij voor hen het gemakkelijkst.

Er was goed gezorgd voor een sprankelend drankje en warme hapjes en het was gezellig. Het is fijn om met elkaar de pijn en zorgen te delen, en ondertussen elkaar vast te houden. Komend jaar is nog een moeilijk jaar, maar we hopen dat we daarna alleen nog maar vooruit kunnen gaan. Hopelijk blijf ik iedereen ontmoeten!

Marijke Blesgraaf