Matthäus-Passion Oisterwijk - 2016

Een sfeervolle opmaat naar Pasen

Op Palmzondag 20 maart a.s. zal in de prachtige St. Petruskerk te Oisterwijk de Matthäus-Passion van J.S. Bach worden uitgevoerd.
In de voorbijgaande jaren is dit evenement uitgegroeid tot één van de meest aansprekende Matthäus- Passion-tradities die zich qua belangstelling niet meer beperkt tot de regio, maar inmiddels bezoekers trekt uit het hele land.

De organisatie heeft zich na het succes van vorig jaar opnieuw verzekerd van de medewerking van Vocaal Ensemble Markant en het Kamerorkest Concerto Brabant.Ook is er wederom een internationaal gerenommeerde solistencast van hoog niveau gecontracteerd, mede door de samenwerking met het Internationaal Vocalisten Concours ’s-Hertogenbosch (IVC): Stephan Adriaens-Evangelist; Martijn Sanders-Christus, Bernadeta Astari-sopraan; Francine Vis-mezzo; Stephen Chambers-tenor; Milan Siljanov-bariton. Naast het reeds genoemde Vocaal Ensemble Markant en het Kamerorkest Concerto Brabant werkt ook dit jaar het Maasstedelijk Jongens- en Meisjeskoor weer mee. De muzikale leiding is in handen van dirigent Bernhard Touwen.

Informatie over het orkest, koor en de solisten is te vinden op www.matthauspassionoisterwijk.nl
Aanvang van het concert is 14.30 uur. (vanaf 13.45 is de deur open)
De toegangsprijs bedraagt € 32,50 inclusief een programmaboekje.
Kaarten zijn via internet te bestellen via een email naar: info@matthauspassionoisterwijk.nl
Bij Boekhandel Oisterwijk en Spiero Muziek Tilburg zijn eveneens kaarten verkrijgbaar.
Indien nog voorradig is er ook kaartverkoop aan de kerk.
Informatie over kaartverkoop op tel.nr. 06-12337956