Terugblik: Dagbedevaart Kevelaer

Op maandag 3 september zijn we met zo’n 30 parochianen uit de kernen Moergestel, Haaren en Oisterwijk vertrokken op bedevaart naar Kevelaer.

De bus stond om 08:15 uur al klaar voor ons bij de Petruskerk. In kevelaer aangekomen konden we nog net aansluiten bij de processie richting de Genadekapel. Na een kopje koffie op het terras begon om 11:30 uur de Eucharistieviering in de grote en prachtig versierde Basiliek. De viering stond in het teken van de geboorte van Maria, welke we kerkelijk vieren op 8 september. Onze bedevaartkaars werd gezegend en zal na ons vertrek een plaats krijgen in de Kaarsenkapel.

Na de Mis vond ieder zijn weg  wandelend door Kevelaer naar een lunchplaats op een bankje of naar een restaurant voor een schnitzel!
’s Middags rond de klok van 14:00 uur vertrok er een groep voor de grote kruisweg welke heel mooi gelegen is net buiten de stad. Een andere groep deed de kleine kruisweg, gelegen achter de Kaarsenkapel.

In het programma was ruimte genoeg om even te winkelen in de vele winkeltjes die deze plaats rijk is. Aan het eind van de dag sloten we af met het lof in de Basiliek waar de gekochte religieuze items werden gezegend.

Rond 17:30 uur vertrok de bus weer richting Oisterwijk, nadat we gelukkig iedereen gevonden hadden die met ons mee was gekomen. We kijken met veel goede en warme gevoelens terug op deze mooie dag! Het was fijn om met elkaar op weg te zijn, elkaar beter te leren kennen en te mogen delen in de vreugde van de Mariaverering!

Tot een volgende keer!